אילסה קרג (Ailsa Craig)

אילסה קרג (Ailsa Craig)

הצילום הזה מראה מעט מהנוף של חופה המערבי של סקוטלנד, בחלקה התיכון שבאיזור אֶיְר (Ayrshire). הוא משקיף מהכביש A719, שעוקף את הכביש A77 — דרך החוף הראשית — מנקודה שנמצאת מעט צפונית לכפר גִירְבַן (Girvan), בו עוגנות המעבורות המודרניות המפליגות אל ומחופי צפון אירלנד.

נוף של חופה המערבי של סקוטלנד המשקיף אל אילסה קרג

האי המשונה שברקע הוא אֵילְסָה קְרֶג (Ailsa Craig), הנמצא במרחק של כ-16 ק"מ מהחוף. בליטת האבן הזו, שהיא בגודל של כקילומטר רבוע, היא למעשה "פקק" של הר געש דומם. כיום הוא אינו מיושב, אך בעבר היו כורים ממנו גרניט כחול שהיה משמש במיוחד לייצור אבני קֶרְלִינְג (curling), ובמאה ה-16 הוא היה מקלט לקתולים נרדפים שהתחבאו עליו מפני הרפורמציה הסקוטית.

כיום האי משמש בעיקר בתור שמורה לציפורים, ועושות בו את ביתן רבבות של סולות צפוניות (gannets) ואפילו תוכי ים (puffins). רשמית הוא נמצא בבעלותה של המרקזה ה-8 של אילסה, אבל הוא מוצע למכירה מזה כמה שנים.

Papageitaucher Fratercula arctica

מכיוון שאילסה קרג מהווה נקודת ציון ימית כה בולטת בין חופיה של אירלנד וסקוטלנד, ובמיוחד בנתיב הים המסורתי שבין בלפסט (Belfast) לגלזגו (Glasgow) דרכו היגרו פועלים אירים רבים במטרה למצוא עבודה, הוא ידוע גם בשם אבן הדרך של פאדי (Paddy's Milestone), על שם פטריק הקדוש, פטרונה של אירלנד, ששמו משמש גם ככינוי לאירים עצמם.

אם כי מהחוף, וזה רק לטעמי כמובן, הוא נראה קצת כמו אי אקזוטי בו הנבל המרושע מסרט של ג'יימס בונד היה בוחר למקם את מאורתו הסודית…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.