טיול בסקוטלנד: מקומות לינה (2) — קוטג'ים ולינה בשירות עצמי (self catering)

טיול בסקוטלנד: מקומות לינה (2) —  קוטג'ים ולינה בשירות עצמי (self catering)
קראוונים נייחים בפארק הקראוונים של ברגהד (Burghead).

בחלק הקודם, הסברתי מעט לגבי אפשרויות הלינה בסקוטלנד, ופירטתי בקצרה לגבי המקובלת ביותר, שהיא בנוסח של מיטה וארוחת בוקר (B&B). הפעם אספר קצת לגבי אירוח כפרי בשירות עצמי בקוטג'ים, בקתות נופש להשכרה וקראוונים נייחים.

אירוח כפרי בשירות עצמי (self catering)

תחת כותרת זו נכנס מגוון של אפשרויות לינה, שהמשותף להן הוא שהן מתאימות יותר על פי רוב לקבוצות גדולות — כמו משפחות עם ילדים, או מספר זוגות שמטיילים בצוותא — ולתקופות שהייה של שבוע או יותר.

בסקוטלנד יש היצע נרחב של דירות נופש וקוטג'ים כפריים, ובמיוחד באיזורים המתויירים של הרמה הסקוטית, ולמי שנוסע בהרכב אנשים מורחב, יש הגיון רב בלהעדיף פתרון כזה על פני בית מלון או B&B, הן מטעמי נוחות והן מטעמי תקציב.

קוטג'ים (cottages) מתומחרים לרוב לפי שבוע, אם כי לעיתים ניתן לקבל גם תעריף יומי. הם מוצגים בדרך כלל בסימון מספר האנשים שהם מיועדים לאכלס או לפי מספר חדרי השינה. המונח self-catering, או "בשירות עצמי", מתאר את העובדה שלא מוגשות ארוחות, ובדרך כלל אין גם נקיון במהלך השהות.

למעשה, מדובר לרוב פשוט בדירה או בית עם מספר חדרים ומטבח מאובזר ברמה בסיסית, שמקבלים אליו מפתח ולאחר מכן נעזבים פחות או יותר בשקט. בניגוד לחדר מלון או צימר, ניתן למלא את המקרר במצרכים וכך לחסוך בהוצאות על אוכל, וגם להתמודד ביתר קלות עם מגבלות תזונתיות (או מאווים של צעירי המשפחה).

קראוונים נייחים (static caravans), בתי נופש (holiday homes)

קטגוריה מעט-מבלבלת זו מתייחסת בעיקר לאפשרויות לינה המוצעות בפארקי הקרוואנים הרבים בסקוטלנד. אתרים אלה נולדו כדי לתת שירותי חנייה למי שמטייל בקרוואנים, אולם כיום רובם מתפקדים כאתרי נופש לכל דבר ומציעים מספר אפשרויות נוספות למי שמחפש להרחיק אל הטבע.

לצד החלקות המשמשות לחניית קרוואנים, רבים מהפארקים משכירים קרוואנים נייחים (static caravans) המתפקדים כבתי נופש בשירות עצמי. תנאי המחייה אינם שונים בהרבה מבקוטג'ים שכבר תיארתי, ועל היעדר החן האדריכלי מפצה לעיתים קרובות מיקום מטריף בעומק הטבע, או על חוף הים.

המושג holiday homes, או בתי נופש, משמש לרוב כביטוי נרדף לאותם קראוונים נייחים, אך לפעמים מדובר דווקא על בקתות עץ בנויות (chalets) של ממש, הממוקמות בתוך אותו מתחם של הפארק. אלה מציעות שוב את אותם תנאי מחייה, אם כי ברמת גימור גבוהה יותר, אך גם כאן לעיתים נוחויות כמו מגבות עלולות להיות בתשלום נוסף.

קראוונים נייחים בפארק הקראוונים של ברגהד (Burghead).
קראוונים נייחים בפארק הקראוונים של ברגהד (Burghead).

איך מוצאים קוטג'ים ובתי נופש בסקוטלנד?

בדומה לטיפ שכבר נתתי לגבי B&B, ה-"פטנט" הוא פשוט לאתר שם של כפר או עיירה על המפה בשלב תכנון הטיול (באנגלית כמובן), להצמיד אחריו רווח ואז את המילה "cottages" או "holiday homes", להריץ במנוע החיפוש ולראות מה התוצאות.

אתרי אינטרנט של מפעילי נכסים כאלה לרוב יציגו מספר בקתות בגדלים שונים, ויספקו מידע לגבי מה כלול ומה לא. המחירון יהיה מפורט לפי חודש או לפי עונה, וניתן לצפות להפרשים ניכרים. כמו כן, ראוי לזכור כי מכיוון שהם אינם שכיחים כמו חדרים ב-B&B, הזמינות שלהם בחודשי השיא עלולה להיות בעייתית ולכן כדאי להזמין מספיק זמן מראש.

שאר העצות שבתחתית הרשומה הקודמת תופסות גם לגבי פתרונות לינה אלה, כך שמומלץ בהחלט לעיין גם בה.

2 Comments on “טיול בסקוטלנד: מקומות לינה (2) — קוטג'ים ולינה בשירות עצמי (self catering)

    • פסחתי קצת על עניין הלינה בערים מכיוון ששם הכל יחסית סטנדרטי. יש אתרי אינטרנט שהם לוחות של הוסטלים וניתן למצוא בהם מגוון מקומות בערים ובפאתי הערים. המחירים מתחילים מ-10 פאונד ללילה למיטה בחדר משותף (6+ אנשים בדרך כלל), ועולה משם בהתאם למספר האנשים בחדר.

      למי שרוצה "להתכלב" מחוץ לערים, קמפינג זו אפשרות די טבעית, ואכתוב על זה בהרחבה בהמשך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.